Godnat London!

Så sidder jeg i min seng på Strand Palace. Jeg er i London, men jeg har fået set alt for lidt af London, mest fra en taxa. Men nu er klokken snart midnat, og jeg er nok træt, det føles ikke helt sådan.

Mødet sluttede en halv time senere end planlagt, og så var der lidt over en time til at nå hen på hotellet, klæde om til middag og køre hen til before-dinner-drinks klokken 19:30.

Fordi jeg svedte som et svin i Gatwick-ekspressens menneskemylder var jeg nødt til at skaffe en ny t-shirt. Og fordi jeg næsten tabte mine bukser i lufthavnen, da jeg skulle aflevere mit bælte, skulle jeg også have et par sorte bukser. Jeg er simpelthen skrumpet så meget, at mine bukser dratter ned om numsen på mig, når jeg tager bæltet ud. Dejligt – og besværligt.

Men jeg havde reelt ikke tid til nogen form for shopping eller sight seeing. Det er simpelthen det bitreste ved forretningsrejser: at jeg kommer til en af Europas fedeste byer, og så kun får cirka 1/2 times pause til at snuse byen ind.

Jeg overtalte mine kolleger til at tage hen på restauranten senere, så jeg havde 25 minutter til at klæde om, friske hår og make-up op, stæse ned til Next, finde og prøve tøj, købe og komme tilbage på hotellet.

Det gik meget fint. Jeg fik købt to par bukser, en jakke, en nederdel og den t-shirt jeg manglede – og nåede tilbage på hotellet og få en cola, før vi tog en taxa til L’Oranger i James St., hvor vi lige nåede at sippe til en before-dinner-drink, før vi blev bedt om at gå til bords.

Maden var virkelig god. Der lå en personaliseret menu ved hver kuvert ud fra de valg, vi havde foretaget på forhånd. Jeg havde valgt følgende menu, og jeg blev absolut ikke skuffet:

1. Fillet of salmon, semi-cooked, creamy horseradish, Nasturtium capers and green lemon
  2. Fillet of swordfish with grilled Courgettes, Virgin sauce and Basil
  3. Guanaja chocolate Fondant, salted butter caramel, rice crispies biscuit and vanilla ice cream

Da jeg kom tilbage på hotellet havde jeg egentlig lyst til at gå en tur, men på den anden side var jeg også rimelig smadret ovenpå en lang dag, så nu har jeg taget nattøj på og sidder i min seng. Go’nat London hvor du end er 🙂

4 Comments

1. London siger:

Hvor er det ærgerligt for dig, at du ikke havde mere tid til at nyde skønne London. Vil lige anbefale dig denne side, så du er forberedt, til når du forhåbentlig kan nyde byen en anden god gang 😉

Hilsen Camilla

1. Gitte K siger:

Hej Camilla!
      Tak for linket – jeg må tilbage … NU!

🙂 Gitte

2. Anne Lotte siger:

Åh, jeg er også vild med London. Har ikke været der siden ´05, så mon ikke det er på tide med et besøg snart. Er VILD med boots.

1. Gitte K siger:

Boots har åbnet en række butikker i Sverige …
      Mon de krydser Øresund? I hope 🙂

Gitte K

Der er lukket for kommentarer.